בניית אתרים עם חשיבה שיווקית אינה רק סלוגן מכירתי אלא התמקצעות של ממש הדורשת חשיבה ייחודית, אנשי מקצוע מיומנים וכלים נכונים לבניית אתר שיווקי ברמה הגבוהה ביותר. אך עם אמביציה ומוטיבציה גם אתם יכולים לשפר את אתר האינטרנט שלכם באמצעות המשקפיים של איש שיווק דיגיטלי מהשורה הראשונה.
אז מהי בעצם חשיבה שיווקית? ואיך אנחנו משלבים אותה בעת בניית אתר האינטרנט?
אחד הדוגמאות השכיחות ביותר שאותן אני מציג ללקוחותיי כוללת מבט מעיניי הלקוח. מה הלקוח מעוניין לראות? ואיך שמים את עצמך בנעליו? שאלה זאת מדירה שינה מעיני מומחי שיווק רבים; אשר הנותנים חשיבות חסרת תקדים למחקר שוק ומחקר הלקוח לפני הקמת קמפיין שיווקי ובניית אתר אינטרנט. באמצעות כלים חדשניים למעקב אחרי התנהגות הלקוח באתר, גם אנחנו המומחים יכולים לענות על השאלה איך בעצם בונים אתר שיווקי.

בניית אתרים מותאמים ללקוח
אז אחרי הפתיחה המבטיה שלנו לסקירה בכתבה, נבין כי בכדי לבנות אתר שיווקי יש לקחת בחשבון כמה נקודות טרם פנייה לחברת בניית אתרים או מומחה אינטרנט - ועם זאת גם נוכל לבצע סקירה מקיפה לנושא בעצמנו.
דע את הלקוח
בעת תכנון האתר חקור את שוק המוצר בהיבטיו השונים. תחילה הקש בגוגל את הביטוי הראשון העולה לך לראש בעת חשיבה על השירות אותו אתה משווק/מוכר או המוצר אשר אתה מעוניין להציע לגולש. לאחר חיפוש בגוגל, בצע סקר שוק קטן; עקוב אחרי מתחריך השונים וקבל רעיונות קיימים העוזרים למתחריך לקדם את העסק שלהם; בשלב מאוחר יותר סקור את הרעיונות השונים לאתרך וצמצם אותם או שפר את הרעיונות לקבל פונקציות שיווקיות יעילות יותר.
חקר השוק דורש גם סקירה של מילות המפתח השונות אותם תהיה מעוניין לקדם בשלב מאוחר יותר. על מנת לחקור את ביטויי המפתח ולקבל נתונים עובדתיים על סטטיסטיקות החיפושים – אנו ממליצים להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל.
כלי מילות המפתח מאפשר חיפוש מילת מפתח ראשית וקבלת ביטויי משנה כולל סטטיסטיקות חיפושים חודשיים בסינון לחיפוש מדויק של מילת המפתח או חיפוש רחב הכולל ביטויים נוספים עם שילוב המילים. על מנת להגיע לכלי מילות המפתח פשוט הקלד בגוגל את שמו והוא יופיע לך בראש תוצאות החיפוש.
אפיין את המוצר
על מנת לשווק מוצר ברמה הגבוהה ביותר יש לדעת את ייתרונותיו וחסרונותיו; ובכך לשלב באתר בצורה ויזואלית את הצדדים החיוביים המבדילים בינך לבין המתחרים.
ככל שתדע יותר על המוצר שלך או על השירות אותו אתה מעוניין להציע לגולשים באתר כך תוכל לחשוף בפניהם יותר מידע רלוונטי ושיווקי אשר יעודד אותם לפנות או לקנות את המוצר אונליין. אפיון אתר טוב יכול לספק תובנות על המאפיינים אותם נרצה להדגיש ללקוח.
תכנן את השלבים הבאים
תכנון טוב תמיד מהווה ייתרון – תכנן את השלבים הבאים בשיווק המוצר שלך ודע אילו ביטויי חיפוש תרצה לקדם לאחר בניית האתר. מחקר השוק אשר ביצעת בשלב א' יוביל אותך למסקנות חותכות לגבי הביטויים אותם יותר כדאי לקדם אשר יביאו תוצאות טובות יותר. ככל שהביטוי כולל יותר חיפושיים חודשיים כל התחרות בו תגבר אך החשיפה לעסק שלך תגדל.
כלים למחקר השיווק באתר
HotJar - אי פעם חלמתם על לרגל אחרי הגולש באתר האינטרנט? עם הכלי של Hotjar אתם יכולים! הכלי החדשני הזה מציג את התמקדות הגולש בעמוד ואיפה ממקד את הגלילה באתר האינטרנט. הכלי הזה מאפשר לכם לראות זרימת הגולש באתר ולנתב את הנושא למיקוד יותר טוב של הכפתורים או הטקסטים.
Google Analytics - אחרי העלייה לאוויר תוכלו לנתב את המיקוד שלכם לגוגל אנליטיקס - המאפשר לכם לראות את הדפים, החיפושים וזמן השהייה של כל גולש באתר - באמצעות הכלי הפופולרי של גוגל תוכלו לבצע אופטימיזציה ולראות מה הכי מעניין את הגולש.













